Sunday, September 6, 2009

=+= Di Pondok kecil =+= Rindumu Ayahanda =+=

Lirik : Dipondok kecil
dipondok kecil di pantai ombak
berbuih putih beralun-alun

disuatu hari ayah berkata
jaga adik mu ayahkan pergi jauh
ku pandang wajah ayah dahinya ku cium
air mata mengalir hatiku pilu

diam-diamlah sayang jangan menangis
doakan ayah semoga diterima
diam adik ku sayang jangan menangis
andai ayah gugur doakan dia syahid

selamat berjuangan ayah tercinta
kau pergi dulu ayah ke medan juang
ku iringi doa moga berjaya
beroleh kemenangan demi agama Islam

wahai abang ku kemana
ayah ku sayang ayah ku cinta ayah 2x

duhai adik ku sayang jangan bersedih
ayah mu pergi menyambut seruan Ilahi
tapi ingatlah adik ku pesanan ayah
berjuangan dan berkorban walau dimana jua

pada Mu Tuhan aku bermohon
dosa ayah ku minta diampunkan
berilah rahmat bantulah dia
untuk menegakkan agama Islam
Ding Dong~~~
Bila aku dengar lagu ni, mesti aku akan hayati sedalam-dalamnyasedih la lagu ni… Dah la ayah aku skang kat Sarawak bekerja, da bape bulan x berjumpa, Ayahlah heroku… Banyak kali aku mimpi ayahAku pernah mimpi yang ayah dgn aku bergaduh dengan orang… Hahaha.. Rock juga mimpi aku tu,x sangka aku bergabung dengan ayah aku untuk bergabung...  
Kekadang nak nangis gak ingatkan ayah yang jauh berada di Sarawak kerana bekerja… Raya ni dapat jumpe ayah… Yea~ Tapi dapat jumpe kejap je sbb aku kene kerja!! Sedey tol!!
Rindumu Ayahanda
Inilah ayahandaku yang tercinta + tersayang + terindu… Huhu.. Pic tu ayah aku yang edit sendiri… Pandai gak ayah aku edit… Ayah aku tu bukanlah seorang Angkasawan… Hahaha.. Tapi ayah aku Polis… Aku tak berape minat pon nak jadi polis, Ayah aku memanglah hero
~~ Peace 4 da Attitude,Reliabe & Ambitious ~~
{--- Mr.ARA ---}

No comments:

Post a Comment